نام و نام خانوادگی: وحید احمدی پناه
سمت مورد تصدی: سرپرست گروه بودجه و پایش عملکرد
تحصیلات/ مدارک و رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آمار زیستی
نام و نام خانوادگی: وحید احمدی پناه
سمت مورد تصدی: سرپرست گروه بودجه و پایش عملکرد
تحصیلات/ مدارک و رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آمار زیستی
شرح وظایف اداره برنامه ریزی بودجه و پایش عملکرد
۱- همکاری تنگاتنگ با دیگر واحدها درمبادله موافقت نامه ( تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی) آنها براساس برنامه های عملیاتی قانون بودجه وهزینه های اصلاح شده سنوات قبل.
۳- مطالعه و اجرا طرح ساماندهی اتوماسیون بودجه ریزی عملیاتی
۴- نظارت و تطبیق قراردادهای منعقده واحدهای دانشگاهی با برنامه های عملیاتی و استراتژیک و
۵- تنظیم و ارائه فرم های کمیسیون ماده ۲۱۵ برنامه پنجم توسعه و ثبت اطلاعات در سامانه مربوطه
۶- مشارکت در طراحی نظام برنامه ریزی جامع(استراتژیک) دانشگاه
۷- جمع آوری و بررسی برنامه های میان مدت و کوتاه مدت واحدهای دانشگاهی در چارچوب برنامه استراتژیک دانشگاه
۸- پیشنهاد وضع یا تجدید نظر در قوانین و مقررات و آئین نامه های داخلی در جهت رفع مسائل و مشکلات اجرایی دانشگاه و در راستای پاسخگوئی مدیران واحدهای تابعه
۹- شرکت در جلسات مناقصات در راستای تحقق برنامه ریزی عملیاتی واحدها
۱۰- مطالعه بخشنامه ها،موافقت نامه ها،دستورالعمل هاو آئین نامه ها و تطبیق آن با برنامه های استراتژیک و عملیاتی دانشگاه و طرح در جلسات مرتبط
۱۱- مشارکت و تهیه برنامه های عملیاتی در امور مربوط به حوادث پیش بینی نشده
۱۲- مطالعه قوانین بودجه و سایر قوانین و مقررات مالی و تطبیق برنامه های عملیاتی و استراتژیک با آنها و اظهارنظر در مورد نحوه اجرای آنها به مقام ذیربط
۱۳- ابلاغ قوانین و مقررات و تصویب نامه و دستورالعمل ها در خصوص برنامه ریزی به واحدهای تحت پوشش
۱۴- مرجع پاسخگوئی و رفع سئوالات و مشکلات واحدهای تابعه در خصوص برنامه ریزی عملیاتی
۱۵- تعیین شاخص عملکرد و اهداف کمی مربوط به هر یک در سه دسته داده،ستاده و کیفی با همکاری گروه پلیش عملکرد
۱۶- شناسایی و بازبینی فعالیت ها در حوزه های بهداشت،درمان،فوریت های پزشکی،آموزش و پژوهش در راستای تحقق اهداف برنامه استراتژیک دانشگاه
۱۷- شناسایی و تعیین مراکز فعالیت و مراکز هزینه ها راستای تحقق اهداف برنامه استراتژیک دانشگاه
۱۸- انتساب فعالیت ها به هر یک از واحدهای سازمانی
۱۹- تهیه کتابچه فعالیت های دانشگاه
۲۰- تهیه و بازنگری مدل های برنامه ریزی عملیاتی و استراتژیک
۲۱- بازنگری برنامه های عملیاتی هر سه ماه براساس گزارش گروه پایش عملکرد
۲۲- پیگیری و برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با نظام بودجه ریزی عملیاتی برای مدیران واحدهای عملیاتی
۲۳-بررسی و تحلیل علل عدم تحقق برنامه های عملیاتی
۲۴-برگزاری جلسه تصویب برنامه عملیاتی واحدهای تابعه
۲۵-اجرای فرآیند تصویب تفاهم نامه عملیاتی مطابق با برنامه عملیاتی
۲۶- ابلاغ برنامه عملیاتی مصوب به واحدهای تابعه
۲۷-اباغ برنامه استراتژیک مصوب دانشگاه به واحدهای تابعه
۲۸- تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز بودجه تفضیلی سالیانه
۲۹- بررسی شاخص های اماری موجود و بهبود آنها ماسبق با نیاز
۳۰- بررسی زمینه ها و بسترهای مناسب پژوهش های بودجه ریزی عملیاتی و نظام نوین مالی
۳۱- ارتباط با شبکه تحقیقات بین المللی سیاست گذاری مدیریت مالی سلامت و انتقال اطلاعات لازم به واحدهای زیر مجوعه دانشگاه
۳۲- تهیه و به روز رسانی بانک تحقیقات در زمینه های نظام نوین بودجه ریزی و نظام نوین مالی در دانشگاه علوم پزشکی
۳۳- اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در تمامی سطوح دانشگاه در استقرار و اجرای بودجه ریزی عملیاتی
۳۴- تنظیم برنامه ها و برآورد نیازهای آموزشی کارکنان در راستای بودجه ریزی عملیاتی
۳۵- بررسی نیازسنجی واحدها در طر های توسعه و ارائه پیشنهاد در اولویت بندی رفع نیازهای واحدها
۳۶- ارزیابی پیشنهادات توسعه در واحدها و ارائه تحلیل های لازم و تطابق با برنامه عملیاتی و استراتژیک دانشگاه به تصمیم گیران
۳۷- تدوین برنامه استراتژیک و برنامه عملیاتی دانشگاه با استفاده از تکنیک ها و روش های نوین “حسابداری میریت”
شرح وظایف مدیریت بودجه:
شرح وظایف كارشناس بودجه:
انجام سایر امور محوله مطابق دستور مقام مافوق وبرابر مقررات
مديريت برنامه ریزی بودجه وپایش عملکرد دانشکده بمنظور تامين ، تخصيص و توزيع عادلانه منابع مالی دانشکده ، پيش بينی نيازهای آينده ، شناسائی ، جذب و بهره برداری از منابع موجود ، تهيه ، پيشنهاد و دفاع از سياستهای اجرائی دانشکده در زمينه بودجه ريزی و اجرای بودجه در چارچوب سياستها و راهبردهای کلان دانشکده زير نظر معاونت توسعه و برنامه ريز ی منابع فعاليت می کند
اين مديريت بر اساس ارزشهای عدالت اجتماعی ، قانون مداری ، کرامت انسانی ، فرهنگ اسلامی و شايسته سالاری و حمايت از نوآوری و استفاده از شيوه های علمی جهت شناسائی و استفاده از منابع ، تقويت روحيه امانتداری ، مسئوليت پذيری و کار تيمی ، پاسخگوئی مطمئن ، به موقع و قابل اتکا به مشتريان خود شامل واحدهای تابعه دانشکده ، واحدهای ستادی ، مديريت های ستادی ، معاونت توسعه و برنامه ريزی منابع و تحول اداری ، وزارتخانه و کارکنان مديريت بودجه و سایر ذينفعان .
تهيه و پيشنهاد سياستهای اجرائی و خط مشی های دانشکده در زمينه بودجه ريزی و اجرای بودجه در چار چوب اهداف و سياستهای کلان دانشکده و همگام با مقتضيات زمان و هماهنگ با واحدها
برنامه ريزی در جهت تامين و تخصيص و توزيع عادلانه منابع مالی با تجزيه و تحليل وضع موجود ، پيش بينی آينده
طراحی الگوهای مناسب و تلاش در جهت استقرار نظام بودجه ريزی عملياتی .
ارائه خدمات اطلاع رسانی به کليه سطوح مديريتی دانشکده در خصوص امور مربوط به بودجه و ارائه گزارش های مستند تحليلی دوره ای
تشکيل و هدايت گروههای کاری مشترک با واحدهای ستادی و اجرائی در راستای انجام مطالعات کاربردی .
ارزيابی و بازنگری مستمر عملکرد مديريت و ارتقاء موقعيت آن از طريق نوسازی و بهسازی پيکره کارشناسی و اصلاح فرآيندها و روشهای انجام کار
جذب مناسب اعتبارات عمومی و در آمد اختصاصی و بهينه سازی مديريت منابع
مکانيزاسيون عمليات بودجه و ايجاد شبکه های اطلاع رسانی
بهره برداری از فنآوری و روش های جديد مديريتی برای رسيدن به کارآئی و کار آمدی بالاتر
تلاش در جهت افزايش درآمدهای دانشکده
تلاش در جهت کاهش هزينه های دانشکده
ارتقاء کيفيت خدمات ارائه شده
بهبود رضايت مندی گيرندگان خدمت
راهبردها:
ساماندهی مديريت منابع مالی دانشکده در راستای اهداف و برنامه های دانشکده
طراحی و استقرار نظام بودجه ريزی عملياتی
توانمند سازی کارکنان
ساماندهی و توسعه مديريت اطلاعات
بهبود فرآيندهای بودجه و ارتقاء بهره وری
ارائه پژوهش های کاربردی و بهره برداری از نتايج آنها
نام و نام خانوادگی | تحصیلات/مدرک ورشته تحصیلی | سمت مورد تصدی |
راضیه فتوحی | کارشناسی ارشد حسابداری | کارشناس برنامه ریزی بودجه و پایش عملکرد |
یاسر نوروزی | کارشناسی حسابداری | کارشناس پایش عملکرد و درآمد |