چارچوب کلی وظایف دبیرخانه هیات امنای دانشگاه:
- همکاری و فعالیت با ریاست دانشگاه جهت اقدامات و تکالیف مرتبط با مصوبات هیات امناء و مشارکت حسب نیاز با معاونین ذیربط و نیز مشارکت و مساعدت در برگزاری و پیگیری اقدامات هیات امنای بیمارستان ها
- برنامه ریزی و هماهنگی در تدوین پیشنهادات و دستور جلسات هیأت امناء دانشگاه و مشارکت با دبیرخانه مرکزی هیأت امناء وزارت متبوع در تدوین دستورالعمل ها، دستورات مشترک و تنظیم صورتجلسات ، جمع آوری مستندات مصوبات و… و اخذ تاییدیه اولیه پیشنهادات قابل طرح در جلسه از دبیرخانه مرکزی هیات امنا در وزارت متبوع
- برگزاری جلسات هیات امنای دانشگاه حسب ضرورت با نظر ریاست موسسه بصورت فوق العاده یا عادی خارج از جلسات برنامه ریزی شده سالیانه توسط دبیرخانه مرکزی وزارت متبوع و فراهم نمودن امکانات لازم در ارسال مستندات کامل جلسه به اعضا با فاصله زمانی مناسب (حداقل ده روز قبل از تشکیل جلسه) و دبیرخانه مرکزی
- مطالعه، هماهنگی و همکاری در تدوین برنامه ها و سیاستهای دانشگاه با مبادی ذیربط بخشی و فرابخشی در راستای سیاستهای کلان و تسری آنها در مصوبات هیأت امناء ( در دانشگاه یا حسب نیاز در بیمارستانها)
- هماهنگی ومشارکت با مدیریت مالی و مدیریت بودجه دانشگاه در تنظیم وتهیه جداول و گزارشات بودجه ای و مالی، هماهنگی در راستای مصوبات هیأت امناء و پیگیری نهایی نمودن جداول پیشنهادی جهت تصویب در فصل بودجه ریزی و مشارکت در ارائه گزارشات مالی و حسابرسی حسب نیاز و مورد در هیات امناهای دانشگاه یا بیمارستان ها
- مطالعه، پژوهش و برنامه ریزی در پایش و نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امناء، ارزیابی عملکرد آن و ارائه گزارش
- مشارکت و همکاری با معاونت ها و واحدهای تخصصی زیر مجموعه دانشگاه بمنظور برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات ومستندات و پیشنهادات جهت تهیه و تدوین نهایی پیش نویس مصوبات و تصویب آن در هیأت امناء دانشگاه و حسب مورد و نیاز در بیمارستانها
- برنامه ریزی جلسات هیأت امناء و برگزاری جلسات و مشارکت و پیگیری در تنظیم، اصلاح و تائید امضای صورتجلسات، گزارشات عملکرد، حسابرسی، جداول بودجه و مالی و… با همکاری واحدهای تخصصی ذیربط دانشگاه
- بازنگری و مطالعه دستورالعمل ها، قوانین مرتبط ، جداول مالی واداری و ارائه اصلاحات در زمینه های مدیریت و فعالیتهای دانشگاه مرتبط با مصوبات هیأت امناء
- مستند سازی و طبقه بندی اطلاعات وایجاد ارتباط و هماهنگی با اعضای هیأت امناء، دبیرخانه مرکزی هیأت امناء وزارت متبوع
- هماهنگی در راه اندازی و فعالیت کمیته های تخصصی هیأت امناء در سطح دانشگاهها در راستای مصوبات، پیشنهادات، تکالیف جلسات هیأت امناء و نیازهای کارشناس دانشگاه
کلیات وظایف و فعالیت رئیس دبیرخانه دائمی هیات امناء دانشگاه :
رئیس دبیرخانه دائمی و مشاور ریاست دانشگاه وظیفه هماهنگی و ایجاد ارتباط فعال و کارشناسی مستمر بین اعضای هیأت امناء، دبیرخانه مرکزی و تمامی معاونین و مشاورین دانشگاه را داشته وجهت یافتن راهکارهای اجرایی مناسب و اطمینان از انجام تکالیف مختلف مندرج در صورتجلسات هیأت امناء پیگیری مناسب را حسب مورد بعمل می آورد و درضمن زیر نظر ریاست دانشگاه به منظور اطلاع از کلیه اقدامات در سطح دانشگاه و مشارکت در تهیه گزارشات، پیش نویس مصوبات، ثبت و پیگیری تصمیمات و سیاستگذاری های اتخاذ شده در جلسات هیأت امناء، بعنوان عضو ثابت در کلیه جلسات هیأت رئیسه، شوراهای معاونین ومدیران و حسب مورد جلسات هیأت امنای بیمارستانها یا کمیته های تخصصی شرکت می نماید. رئیس دبیرخانه دائمی موظف است گزارشات دوره ای در خصوص اجرایی شدن مصوبات هیأت امناء، بودجه و عملیات مالی و حسابرسی را با هماهنگی ریاست دانشگاه به دبیرخانه مرکزی و کلیه اعضای هیأت امناء ارائه و برنامه ریزی لازم را جهت حضور اعضای محترم هیأت امناء در سطح دانشگاه خارج از زمانهای شرکت در جلسات وایجاد ارتباط با سطوح مختلف مدیریتی به منظورآشنایی هر چه بیشتر اعضاء با شرایط و وضعیت دانشگاه به دفعات لازم در طول سال بعمل آورد. درضمن مستندسازی و ایجاد بانک اطلاعات از مصوبات، گزارشات و عملکرد وآخرین وضعیت اجرایی شدن مصوبات از مهمترین اقدامات دبیرخانه می باشد. این اقدامات در صورت نیاز با نظر ریاست دانشگاه با توجه به امکانات موجود در هیاتهای امنای بیمارستانها نیز تسری می یابد.
کلیات وظایف و فعالیتهای کارشناسان دبیرخانه:
کارشناس یا کارشناسان دبیرخانه ( ترجیحاً وحسب تشخیص ریاست دانشگاه در دانشگاههای بزرگ ۲ نفر – در دانشگاههای کوچکتر یا دانشکده ها و موسسات یک تا دو نفر حسب نیاز) علاوه بر اجرای وظایف ودستورات ناشی از مسئولیتهای مشاور و رئیس دبیرخانه دائمی می بایست از توان و آگاهی لازم جهت مباحث بودجه ای، مالی، قوانین ومقررات هیأت امناء، آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه و نیز آشنایی کامل با رایانه برخوردار باشند تا بتواند ضمن ارتباط و همکاری با واحدهای مختلف دانشگاه در ثبت و گزارش دهی داده ها، تنظیم جداول ونیز پالایش مصوبات پیشنهادی با انجام مطالعات کارشناسی و مطابقت با قوانین و مقررات مرتبط ، تنظیم صورتجلسات و پیگیری مصوبات و حضور کارشناسی در کمیته های تخصصی هیأت امناء تحت نظر و با مدیریت رییس دبیرخانه اقدام نمایند. حداقل مدرک تحصیلی برای این مسئولیت کارشناسی میباشد.
تاریخچه هیأت امناء
در شرایط حاضر نقش محوري دانشگاهها در توليد علم و توسعه كشور انكار ناپذير بوده، در چشم انداز بيست ساله نیز انتظارات بسيار گسترده اي از دانشگاهها وجود دارد. دانشگاهها مكلف هستند همسو با گسترش روز افزون علوم و فنون و تكنولوژي هاي جديد و پيشرفته در جهان و با توجه به نیاز کشور، نيروي انساني متدين و متبحر، با نشاط وفعال، بالنده و متفكر با توجه به نياز كشور تربيت كنند، علاوه بر آن به تولید علم و بویژه علم بومی همت گمارند. بنابراين اداره امور دانشگاهها بعنوان مغز متفكر جامعه بايد قوانین و مقرراتی با ويژگيهاي متفاوت از ساير دستگاهها داشته باشد.
قانون تشكيل هيأت امناء به همین منظور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و تا حد زیادی اختیارات ویژه ای به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی داده است. اما بدليل نهادينه نشدن اين تفكر در ساير دستگاهها مشكلاتي را جهت استفاده مطلوب از قانون مذکورفراهم آورده است.تصويب ماده ۴۹ قانون برنامه پنجساله چهارم توسعه و ماده ۲۰ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه راه را براي اداره امور دانشگاه با ويژگيهاي فوق هموار نموده است لیکن مي بايست تلاش گسترده اي جهت عملياتي شدن اين ماده قانوني با حفظ رعايت سياستها و قوانين وزارت متبوع صورت پذيرد.از تأسيس اولين مؤسسه آموزش عالي در ايران حدود ۱۰۷ سال و از تشکیل اولين هيأت امناء حدود ۴۲ سال مي گذرد. در زیر به تاریخچه هیأت امناء در قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخته می شود.
هيئتامناء قبل از انقلاب اسلامی:
از سال ۱۳۴۰ یعنی قبل از تأسيس وزارت علوم و آموزش عالي زمزمههاي هيئتهاي امناء دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي به صورتها و تركيبهاي متفاوت و پراكنده به گوش ميرسيد. از جمله درسال ۱۳۳۹ در اساسنامه دانشگاه ملي سابق (شهيد دكتر بهشتي) هيئتامناء بعنوان ركن اصلي دانشگاه به تصويب رسيد. اما دانشگاه شيراز براساس قانون تأسيس دانشگاه مصوب سال ۱۳۴۲ (هـ.ش) جزء اولين دانشگاههایي بود كه داراي هيئتامناء گرديد. سپس دانشگاه صنعتي شريف در سال ۱۳۴۴ هيئتامناء خود را تشكيل داد. سرانجام در سال ۱۳۴۶ دانشگاه تهران نيز داراي هيئتامناء گرديد. در اسفند ماه ۱۳۵۰ قانون هيئتهاي امناء مؤسسات عالي علمي و دولتي از تصويب مجلسين وقت گذشت، که پايه و اساس آن، قانون تشكيل و اختيارات هيئتامناء دانشگاه تهران بود. طبق آن، هيئتهاي امناء دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشی دولتي بارعايت قانون تأسيس وزارت علوم وآموزش عالی به صورت يكنواخت و هماهنگ تشكیل مي گرديد.اعضاي هيئتامناء مرکب ازوزير علوم و آموزش عالي يا نماينده تامالاختيار وي، ۸ نفر از شخصيتهاي محلي و كشوري كه بتواند نقش مؤثري در توسعه مؤسسه مربوط داشته باشند، بودند. ضمناً در مؤسسات آموزش عالي خارج از پايتخت استاندار مربوط نيز عضويت داشت. در مؤسسات علمي وابسته به وزارتخانهها و سازمانهاي ديگر وزير يا مسئول مربوط علاوه بر وزير علوم به اقتضاء سمت خود رياست و يا عضويت هيئتامناء را داشتند. رؤساي مؤسسات عالي علمي بدون حق رأي در جلسات شركت داشتند. وزارت علوم و آموزش عالي ميتوانست مقررات اين قانون را در صورت اقتضاء در هريك از مؤسسات عالي پژوهشی دولتي ديگر و يا مؤسسات عالي علمي ديگري كه به نحوي از انحاء از كمك دولت استفاده مينمودند به اجرا بگذارد. براساس اصلاحية قانون هيئتامناء مصوب سال ۱۳۵۰ كه در مرداد ماه ۱۳۵۳ به تصويب رسيد ، وزارت علوم و آموزش عالي مكلف گرديد. براي هريك از دانشگاههاي دولتي و غيردولتي و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي دولتي هيئتامنايي با تركيب وزير علوم و آموزش عالي يانماينده تامالاختيار او ، وزير مشاور و رئيس سازمان برنامه و بودجه يا نماينده تامالاختيار او ، دبير شوراي مركزي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي، چهار تن از شخصيتهاي بصير و مطلع كه نقش مؤثري درتوسعه مؤسسه مربوطه داشته باشند، تشكيل دهد. در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي خارج از پايتخت استاندار و رئيس انجمن شهر مربوط نيز عضو هيئتامناء بودند.در مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي وابسته به ساير وزارتخانهها ومؤسسات دولتي وزير يا مسئول دولتي نيز به اقتضاي سمت خود رياست يا عضويت هيئت را داشتند. رؤساي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي بدون حق رأي در جلسات شركت داشتند.هيئتهاي امناء دانشگاهها بتدريج با تركيب شرح وظيفه فوق ايجاد و شروع بكار نمودند.
هيئتامناء بعد از انقلاب اسلامی:
پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در كشور در اسفند سال ۵۷ تمامي هيئتهاي امناء دانشگاهها به استناد لایحه قانونی مربوطه منحل گرديد. ليكن براي جلوگيري از ركود ادارة امور دانشگاهها و مؤسسات تحقيقاتي هيأتي مركب از وزير علوم و آموزش عالي، وزير مشاور ورئيس سازمان برنامه و بودجه و وزير طرحهاي انقلاب تشكيل و تصميمگيري در كليه موارد فوق را بعهده گرفت . آن هيئت بعدها به هيئت سهنفره جانشين هيئتامناء معروف گشت که متشکل از وزير علوم و آموزش عالي و رئيس سازمان برنامه و بودجه يا نمايندگان تامالاختيار آنان و آقاي دكتر يدالله سحابي (عضويت با نام) بود.هيئت سهنفره فوقالذكر از اسفند سال۵۷تا پايان سال۶۹طي سيونه جلسه تلاش نمود تا درباره مسائل و مشكلات مالي، اداري، استخدامي وسازماني دانشگاهها در چهارچوب قوانين و مقررات مربوطه تصميمگيريهاي لازم را بعمل آورند.هيئت سهنفره مزبور فعاليتهاي خود را از طريق كميتههاي كارشناسي اداري، مالي و بررسي و تجديدنظر و تدوين قوانين، آييننامه استخدامي پيگيري و سازماندهي می کرد.با گسترش كمي آموزش عالي و تأسيس دانشگاهها و دانشكدههاي مختلف در اقصي نقاط كشور و همچنين افزايش شمار دانشجويان و توجه به پژوهش درسطوح بنيادي و كاربردي و توسعهاي و افزايش نيازها و خواستهها و ساير عوامل موجب گرديد انديشه احياء و شكلگيري مجدد هيئتامناء دانشگاهها با هدف اعطاي استقلال بيشتر در سیاستگزاري و تصميمگيري بروز نمايد. مسئولان عالي رتبـة وزارت فرهنگ و آموزش عالي برآن شدند تا قانون تشکیل هیئت های امناء دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی را تنظیم نمایند و نهایتاً در جلسات ۱۸۱ و ۱۸۳ مورخ۹ و ۲۳/۱۲/۱۳۶۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و مقرر گردید مواد ۸، ۹ و ۱۰ آن طی لایحه ای جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردد.لازم به ذکر است تا پایان سال ۱۳۶۹ به رغم تصویب قانون تشکیل هیئت های امناء مذکور در سال ۱۳۶۷ به موجب ماده ۱۱ آن کماکان هیئت سه نفره جانشین هیئت امناء به فعالیت خود ادامه داد. در بهمن ماه سال ۱۳۶۹ قانون نحوه انجام امور مالی و معاملاتی دانشگاهها وموسسات آموزش عالی و تحقیقاتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که در تاریخ ۲۶/۱۰/۱۳۶۹ شورای نگهبان آنرا تأييد نمود. متعاقب آن دانشگاههای وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری و بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به ایجاد هیئت های امناء در دانشگاهها و موسسات علمی و تحقیقاتی وابسته همت گماشتند.در حال حاضر در دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۱ هیئت امناء شکل گرفته است . ضمناً برای دانشکده های جدید که در سال ۱۳۹۲ و بعد از آن بودجه مستقل خواهند داشت نیز هیأت امناء استقرار خواهد یافت.خاطرنشان می سازد که دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دانشگاه شاهد، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه امام حسین (ع)، انستیتو پاستور ایران، موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون ایران و موسسه سرم و واکسن سازی رازی نیز دارای هیئت امناء می باشند.نکته دارای حائز اهمیت آنکه با تصویب ماده ۴۹ قانون برنامه پنجساله چهارم توسعه کشور از ابتدای سال ۱۳۸۴ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی صرفاً براساس آیین نامهها ومقررات اداری، مالی، استخــدامی و تشکیلات خاص، مصوبات هیئت های امناء مربوطه که به تایید وزرای علوم ، تحقیقات و فنآوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد می رسد بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی، قانون استخدام کشوری و سایر قوانین و مقررات عمومی اداری، مالی و استخدامی اداره شده که با تاکید این مهم در قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه “بند ب ماده ۲۰” نقش هیات های امناء و استقلال دانشگاه ها پر رنگ تر گردیده است . ضمن آنکه اعتبارات این مؤسسات کمک تلقی شده و پس از پرداخت به هزینه قطعی منظـور می گردد.این مواد قانونی برنامه ها که مصوب مجلس محترم شورای اسلامی می باشد می تواند بعنوان نقطه عطفی جهت افزایش کارایی هیئتهای امناء و استقلال دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی تلقی شود. مشــروط بــرآنکه ساختار لازم جهت تحقق این ظرفیت قانونی در دانشگاهها و ستاد وزارتخانه های مرتبط ایجاد گردد. در همین راستا نیز در سال ۱۳۹۰ کلیه دانشگاهها و مؤسسات در ساختار خود واحدی ستادی در حوزه ریاست مؤسسه بنام دبیرخانه هیات امناء با تصویب هیات امنای خود و تایید وابلاغ وزارت بوجود آوردند تا به عنوان بازوی ارتباطی بین اعضای اصلی، مسئولین دانشگاه و وزارت متبوع بوده و هماهنگی های لازم را برای پویایی هیات امناء و اجرایی شدن مصوبات بوجود آورند .
ضوابط و نظام نامه فعالیت دبیرخانه هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و موسسات وابسته
با توجه به نقش و اهمیت هیات امناء در دانشگاه ها / دانشکده ها و موسسات وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ونیز وظایف، اختیارات و ظرفیت های تعریف شده در قانون تشکیل هیات امناء مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی و همچنین قانون برنامه توسعه پنجم ( ماده ۲۰) و از طرفی ایجاد تشکل های هیات امنایی در بیمارستان های تابعه، ضرورت ایجاد ساختاری با شرح وظایف و اهداف مشخص را در دانشگاهها/ دانشکده ها/ موسسات بوجود آورده است. این مهم با تصویب ساختار تشکیلاتی ( نمودار سازمانی )، شرح وظایف و پست های سازمانی توسط هیاتهای امناء و ایجاد دبیرخانه دائمی هیات امناء در این موسسات در سال ۹۰-۱۳۸۹ با هماهنگی مرکز تحول اداری وزارت متبوع نهادینه گردید. مسئول پیگیری و هماهنگی در انجام تکالیف و مصوبات بعنوان بازوی ناظر و محیطی هیات امناء در تصدی پست رئیس این دبیرخانه، تعیین و توسط هیات امناء در سطح دانشگاه انتخاب و تایید گردید تا با نظارت بر حسن اجرای مصوبات و تکالیف بعنوان مشاور رئیس دانشگاه / دانشکده / موسسه نیز حضور و فعالیت داشته باشد. تشکیلات دبیرخانه (رئیس و کارشناسان آن) با انسجام در اقدامات و ایجاد تعامل و ارتباط با دبیرخانه مرکزی هیات امناء مستقر در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نقش اساسی در توسعه، بهینهسازی، اجرایی شدن مصوبات و به سرانجام رسانیدن تکالیف جلسات و نیز ارزیابی اقدامات و تصمیم گیریها را با هماهنگی ریاست دانشگاه و ارتباط مستمر با اعضای هیات امنا دارند.
تشکیلات و ساختار
رئیس دبیرخانه دائمی دانشگاه با معرفی فرد مورد نظر و واجد شرایط توسط رئیس موسسه به هیات امناء و پس از تأیید توسط ایشان با ابلاغ ریاست دانشگاه/ دانشکده بعنوان مشاور ریاست و رئیس دبیرخانه دائمی هیات امناء دانشگاه/ دانشکده منصوب میشود.
پست های سازمانی در نظر گرفته شد برای این دبیرخانه علاوه بر مشاور و رئیس دبیرخانه دو پست کارشناسی بعناوین کارشناس دبیرخانه هیات امناء و کارشناسی امور اداری برابر شرح وظایف و شرایط احراز مصوب شده آن می باشد. با این وجود برای پشتیبانی سایر فعالیت های لازم چون تایپیست یا اپراتور کامپیوتر، مسئول بایگانی و نیروهای خدماتی حسب نیاز و فضا و امکانات و تسهیلات و سایر توسعه های مورد نظر، رئیس دبیرخانه با نظر ریاست دانشگاه به این مجموعه اضافه نموده و در دبیرخانه بکار گمارده می شوند .
قوانین و مقررات
قوانین برنامه پنج ساله توسعه کشور: |
|
قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰) | دانلود فایل |
مجموعه برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران | دانلود فایل |
قوانین بودجه سنواتی: |
|
قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور | دانلود فایل |
ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور | دانلود فایل |
سایر قوانین: |
|
قانون تشکیل هیات های امناء دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی | دانلود فایل |
قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور | دانلود فایل |
قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت سال ۱۳۸۰ و تنفیذ شده در قانون برنامه پنجم توسعه | دانلود فایل |
قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۱ – قوانین و مقررات مالی و محاسباتی | دانلود فایل |
قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ | دانلود فایل |
اختیارات هیات امناء در تصویب بودجه تفصیلی دانشگاهها | دانلود فایل |
ماده ۲۰ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب تاریخ ۱۱-۶-۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی | دانلود فایل |
ماده ۲۹ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب تاریخ ۱۱-۶-۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی | دانلود فایل |
ماده ۳۲ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب تاریخ ۱۱-۶-۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی | دانلود فایل |
ماده ۴۹ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب تاریخ ۱۱-۶-۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی | دانلود فایل |
موضوع ماده (۱۰) قانون نحوه انجام امور مالی و معاملاتی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی | دانلود فایل |
مصوبات:
تفویض اختیار صدور مجوز تاسیس دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی دولتی و غیر دولتی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | دانلود فایل |
قانونی بودن پرداخت فوق العاده مدیریت | دانلود فایل |
لزوم انطباق آئین نامه های دانشجویی و فرهنگی با سیاستهای فرهنگی و سایر مصوبات مرتبط شورای عالی انقلاب فرهنگی | دانلود فایل |
نحوه تاسیس جوامع علمی در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی | دانلود فایل |
مصوبه واگذاری فعالیت ها و اختیارات ستادی به دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور | دانلود فایل |
تصویب نامه در خصوص تعیین تکلیف اراضی مازاد بر نیاز دانشگاهها | دانلود فایل |
اصلاح تصویب نامه در خصوص فوق العاده های مصوب هیأتهای امناء مندرج در حکم کارگزینی کارکنان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی | دانلود فایل |
تصویب نامه در خصوص کاهش ضریب محرومیت نقاط محل خدمت پزشکان عمومی | دانلود فایل |
آئین نامه های هیات امناء
آئین نامه داخلی هیأت امناء دانشگاهها/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور | دانلود فایل |
اصلاحیه آئین نامه داخلی هیأت امناء دانشگاهها/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور | دانلود فایل |
آيين نامه مالي و معاملاتي دانشگاه/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور | دانلود فایل |
اصلاحیه آيين نامه مالي و معاملاتي دانشگاه/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور | دانلود فایل |
آيين نامه اداري ،استخدامی اعضاي هيات علمي دانشگاهها/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور | دانلود فایل |
اصلاحیه آيين نامه اداري ،استخدامی اعضاي هيات علمي دانشگاهها/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور | دانلود فایل |
آیین نامه اداری استخدامی اعضای غیر هیات علمی دانشگاهها/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور | دانلود فایل |
اصلاحیه آیین نامه اداری استخدامی اعضای غیر هیات علمی دانشگاهها/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور | دانلود فایل |
آئين نامه جامع مديريت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری | دانلود فایل |
اصلاحیه آئين نامه جامع مديريت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری | دانلود فایل |
آيين نامه تشکیل هیأت عالی جذب | دانلود فایل |
آئین نامه اجرایی ماده (۳۵) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خصوص پذیرش دانشجوی خارجی | دانلود فایل |
آئین نامه اجرایی ماده (۴۲) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خصوص اعتبارات پژوهشی | دانلود فایل |
آئین نامه نحوه هزینه کردن هدایا و کمکهای مردمی | دانلود فایل |
دستورالعمل های دبیرخانه هیات امناء
دستورالعمل های مرتبط با اعضاي هيأت علمي دانشگاهها |
|
آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوط به آیین نامه اداری استخدامی اعضای هیأت علمی | دانلود فایل |
دستورالعمل اجرايي جذب و تبديل وضعيت استخدامي اعضاي هيأت علمي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي | دانلود فایل |
دستورالعمل ماده ۵ آئین نامه اداری و استخدامی اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها | دانلود فایل |
دستورالعمل نحوه محاسبه حق التدريس و معادلسازي فعاليتهاي اعضاي هيات علمي | دانلود فایل |
دستورالعمل های مرتبط با اعضاي غیر هيأت علمي دانشگاهها |
|
دستورالعمل اجرايي نظام آموزش کارمندان | دانلود فایل |
دستورالعمل اجرایی استخدام و بكارگيري نيروي انساني مورد نياز به صورت پيماني، قرارداد کار معین | دانلود فایل |
دستورالعمل اجرایی تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی | دانلود فایل |
دستورالعمل نحوه تعيين حق شغل، حق شاغل، فوقالعاده مديريت و سرپرستي، فوقالعاده ايثارگري، … | دانلود فایل |
اصلاحیه دستورالعمل نحوه تعیین فوقالعاده جذب | دانلود فایل |
دستورالعمل اعطای مأموریت آموزشی کارکنان غیر هیات علمی | دانلود فایل |
دستورالعمل اجرایی ورود به خدمت موضوع ماده ۲۴ آئين نامه اداري،استخدامي و تشكيلاتي كارمندان غير هیأت علمي | دانلود فایل |
دستورالعمل تعیین ضوابط مرخصی های استحقاقی ، استعلاجي ، مراقبت و شيردهي و بدون حقوق کارکنان غیر هیات علمی | دانلود فایل |
دستورالعمل تعیین کسور ایام مرخصی بدون حقوق بابت ایام تحصیل | دانلود فایل |
دستورالعمل تعیین ضوابط اعطاء مرخصی بدون حقوق کارکنان غیرهیات علمی | دانلود فایل |
دستورالعمل مرتبط با اصلاح رسته های اداری و مالی ، آموزشی و فرهنگی و بهداشتی و درمانی | دانلود فایل |
دستورالعمل های جدید مرتبط با اعضاي غیر هيأت علمي دانشگاهها |
|
دستورالعمل اجرایی پذیرش و استخدام بهورز | دانلود فایل |
دستورالعمل پرداخت حق اشعه | دانلود فایل |
دستورالعمل پرداخت حق فنی | دانلود فایل |
دستورالعمل پرداخت محرومیت از مطب | دانلود فایل |
دستورالعمل رفاهی کارکنان غیر هیات علمی | دانلود فایل |
دستورالعمل فوق العاده سختی کار | دانلود فایل |
دستورالعمل موضوع ماده ۱۳ آییننامه اجرایی قانون حمایت قضایی از کارکنان دولت و پرسنل نیروهای مسلح | دانلود فایل |
دستورالعمل اجرایی برگزاری آزمون استخدامی-ماده ۳۳ آیین نامه استخدامی غیرهیات علمی | دانلود فایل |
سایر دستورالعمل ها |
|
دستورالعملهای مربوط به آیین نامه مالی و معاملاتی | دانلود فایل |
دستورالعمل اجرایی اداره بیمارستانها به صورت هیأت امنایی | دانلود فایل |
شماره تماس: ۰۸۱۳۳۱۱۸۰۴۴
شماره فکس: ۰۸۱۳۳۱۲۲۲۱۳