معرفی رئیس روابط عمومی دانشکده
نام و نام خانوادگی: بهزاد ضحاکی کیا
سمت مورد تصدی: سرپرست روابط عمومی دانشکده
رشته تحصیلی: مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
نام و نام خانوادگی: بهزاد ضحاکی کیا
سمت مورد تصدی: سرپرست روابط عمومی دانشکده
رشته تحصیلی: مهندسی برق – الکترونیک
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه ، سنجیده و برنامه ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی و استقراء و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه های مورد نظر آن سازمان است . باید پذیرفت که روابط عمومی دانش، فن، هنر و تخصص است که دارای اصول فلسفی خاصی بوده و از انگیزه بالایی برای خدمتگزاری به مردم و جامعه برخوردار است .
روابط عمومی در دانشکده علوم پزشکی با توجه به اهمیت این حوزه در افکار عمومی از نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و توسعه و ترویج فرهنگ سلامت برخوردار بوده و به عنوان مشاوری امین برای مسئولان مجموعه در راستای پیشبرد اهداف سازمانی نقش آفرینی می کند.
آنچه امروز در روابط عمومی شاهد آن هستیم ضعف در استفاده از تکنیک ها و فنون نیست بلکه کیفیت استفاده از آنهاست پس شایسته است با بهره گیری از فنون و تکنیک های روابط عمومی بتوانیم نسبت به پیشرفت سازمان که نتیجه داشتن روابط عمومی پویا است تلاش کنیم .
یکی از عواملی که در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آن ها را در نیل به هدف ها یاری میدهد، کیفیت رابطه آن ها با افراد و مؤسساتی است که با آنها سروکار دارند و همچنین با افکار عمومی جامعهای است که در آن به فعالیت مشغولند. هر اندازه این ارتباط به طور مفیدی مستقر و به شکل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفقتر میباشد. اکنون به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده که افراد و مؤسسات برای رسیدن هرچه بهتر و راحتتر به مقاصد خود نیازمند به حسن رابطه و درک متقابل و توسعه تفاهم بایکدیگر و عموم مردم میباشند. در این راستا اهم اهداف سازمانی روابط عمومی عبارتست از:
– مسئول برنامه ريزي، هماهنگي،هدايت و نظام مند كردن شيوه هاي بهره گيري از امكانات و منابع به منظور نيل به اهداف و تحقق بخشيدن به ماموريت هاي محوله و وظايف مصوب و نظارت بر جريان امور و پاسخگويي نهايي كليه فعاليت ها ، برنامه ها و طرح هاي روابط عمومي
– گزينش و انتصاب مديران و مسئولان واحدها
– بررسي و تاييد صلاحيت هاي عمومي مديران و مسئولان روابط عمومي در مراكز تابعه
– تدوين و ابلاغ دستورالعمل ها و نظام نامه هاي اجرايي به كاركنان و نظارت بر حسن اجراي آن
– تلاش به منظور ايجاد و ارتقاي مناسبات و ارتباطات سازمان با سازمان ها و نهادهاي ديگر
– انتخاب مشاوران از ميان فرهيختگان ، صاحبنظران ، كارشناسان و متخصصان از داخل و خارج سازمان به انگيزه تقويت ارتباطات و ارتقاء سطح نوآوري و خلاقيت ها و اعتلاي جايگاه سازمان در افكار عمومي
– دريافت دستورها و رهنمودهاي مديريت سازمان و اجراي دقيق آن ها و تهيه و ارايه گزارش از نحوه اجراي آن ها به مديريت
– تهيه و تنظيم و ارايه گزارش هاي ادواري منظم از جريان پيشرفت امور و عملكرد روابط عمومي به مديريت
– تهيه و تدوين برنامه و بودجه سالانه روابط عمومي با تعيين اولويت ها و رئوس برنامه و اقدام ها
– ايفاي نقش سخنگويي و نمايندگي سازمان به منظور برقراري ارتباط با رسانه هاي ارتباط جمعي و اريه اطلاعات به آن ها و شركت در مجامع ، شوراها ، ستادها و جلسه ها
بخش برنامه ريزي و اعتبار بخشي روابط عمومي
– طراحي و برنامه ريزي براي ارتقاي كمي و كيفي فعاليت ها و بهبود امور روابط عمومي
– نقد و ارزيابي فعاليت هاي بخش مختلف روابط عمومي
– تهيه گزارش عملكرد ادواري ( سه و شش ماهه، سالانه) از عملكرد روابط عمومي سازمان
– برنامه ريزي براي ارتقاي سطح بينش مديران در زمينه امور روابط عمومي و افزايش توان و مهارت تخصصي و علمي كاركنان روابط عمومي و طراحي برگزاري سمينارها و دوره هاي آموزشي در اين راستا
– ارايه طرح ها و ايده هاي نو براي توسعه فعاليت هاي روابط عمومي و تدوين دستورالعمل هاي لازم براي نظام مندي امور
– ارايه خدمات كارشناسي موردنياز براي انجام بهينه وظايف روابط عمومي
– اريه خدمات مشاوره در تدوين سياست ها، اقدامات و برنامه هاي روابط عمومي
– بررسي و نقادي سياست ها،اقدامات و برنامه هاي سازمان از زاويه روابط عمومي و طرح نظريه هاي اصلاحي براي ارايه به مديريت
بخش ارتباطات فرهنگي
– سياستگزاري ،برنامه ريزي ، هدايت و نظارت بر فعالت هاي انتشاراتي روابط عمومي
– انتشار بروشورهاي فشرده عملكرد سازمان در اندازه هاي مناسب براي عرضه در نمايشگاه و سمينارها و ارسال به مطبوعات ،هنرمندان ، مسئولان ، نخبگان جامعه ،نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ساير انديشمندان جامعه
– انتشار مجموعه ” پيشنهادهاي كاركنان”
– انتشار كتاب،جزوه، كاتالوگ،پوستر و سيلك در موارد نياز
– تهيه بريده اخبار مطبوعات درباره سازمان و توزيع بين مديران ارشد سازمان
– تهيه و تنظيم، انتشار و توزيع نشريه داخلي و برون سازماني
– تهيه و تنظيم مقاله ها، اخبار و گزارش هاي مورد نياز نشريات
– برگزاري مصاحبه با مسئولان سازمان براي درج در نشريات
– نشريه هاي برون سازماني موردنياز و توزيع بين درخواست كنندگان و گروه هاي مختلف سازمان
– نظارت بر توزيع نشريات در داخل كشور
– نظارت بر انتشار هرگونه نشريه و صدور مجوز براي انتشار آن ها در داخل سازمان
– تدوين تقويم سالانه مراسم و نمايشگاه هاي داخل و خارج از سازمان
بخش ارتباط با رسانه
– برگزاري جلسه هاي هماهنگي با خبرنگاران، دبيران و مديران مطبوعات به منظور ايجاد ارتباط صميمانه و تنگاتنگ با آن ها
– انعكاس اخبار عملكرد سازمان در بخش هاي مختلف به رسانه ها و جامعه
– تهيه مقاله هاي تحليلي از عملكرد سازمان و ارسال به مطبوعات
– برگزاري مصاحبه مسئولان و مديران سازمان با مطبوعات ( عمومي و اختصاصي)
– پوشش خبري مراسم ملاقات مسئولان سازمان با مقامات داخلي و خارجي، سمينارها و نمايشگاه
– بررسي مطبوعات و پاسخگويي به انتقادها و ابهامات مندرج در مطبوعات در زمينه فعاليت هاي سازمان
– اعزام خبرنگاران رسانه ها به نقاط مختلف كشور براي بازديد از فعاليت ها و طرح هاي مهم سازمان
– برگزاري ميز گردهاي تلويزيوني و مطبوعاتي
– برگزاري سفرهاي مطبوعاتي براساس تقويم سالانه
– سياستگزاري ، برنامه ريزي و نظارت بر فعاليت هاي ارتباطي مراكز تابعه در محدوده وظايف روابط عمومي
بخش ارتباط با مردم و سازمان
– تهيه و تنظيم و اجراي تقويم سالانه ملاقات اقشار مردم با مسئولان سازمان
– پي ريزي و ايجاد ارتباط حسنه با كاركنان سازمان با استفاده از فنون ارتباطي و ارئه بعضي از خدمات فرهنگي – تبليغي به آنها
– دريافت تلفني نظرات مردم و پاسخگويي به مكاتبات مردم
– راه اندازي و اجراي ( نظام پيشنهادي كاركنان)
– بررسي پيشنهادهاي دريافتي از سوي كاركنان و ارجاع به بخش هاي ذيربط و تقرير مناسب از پيشنهاد دهندگان
– برگزاري مراسم تقدير از ارايه دهندگان پيشنهادهاي مهم در پايان هر سال
– تشكيل هسته هاي كارشناسي از كارشناسان سازمان در شاخه هاي مختلف فعاليت سازمان براي بررسي پيشنهادهاي اخذ شده
– همكاري در انتشار مجموعه پيشنهادهاي كاركنان
– برگزاري نمايشگاه عملكرد
بخش مطالعات افكار عمومي
– نظر سنجي از كاركنان درباره سياست ها، اقدامات و برنامه هاي سازمان و ساير موضوعات مرتبط به ارتباطات و بهره وري در سازمان
– تحليل مستمر و منظم مطبوعات و نشريات تخصصي حوزه مربوط به فعاليت هاي سازمان به طور فصلي و سالانه
– تدوين و اجراي طرح جامع افكارسنجي در سازمان
فرآیند ثبت اخبار واحدها در وبدا | دانلود فایل |
فرآیند تهیه گزارش خبری از سمینارها ، همایش ها و … | دانلود فایل |
فرآیند برگزاری نشست خبری | دانلود فایل |
فرآیند بارگذاری اخبار مهم دانشکده در وب سایت وزارت بهداشت | دانلود فایل |
فرآیند اطلاع رسانی همایش ها | دانلود فایل |
فرآیند ارسال جوابیه به اخبار درج شده در پورتال ها و جراید شهری و سراسری | دانلود فایل |
منشور اخلاقی روابط عمومی | دانلود فایل |