تصویر لودر

معرفی رئیس روابط عمومی دانشکده

نام و نام خانوادگی: بهزاد ضحاکی کیا

سمت مورد تصدی: سرپرست روابط عمومی دانشکده

رشته تحصیلی:  مهندسی برق – الکترونیک

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد

روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه ، ‏سنجیده و برنامه ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی و ‏استقراء و کسب تفاهم متقابل بین یک سازمان و گروه های مورد ‏نظر آن سازمان است . باید پذیرفت که روابط عمومی دانش، فن، ‏هنر و تخصص است که دارای اصول فلسفی خاصی بوده و از ‏انگیزه بالایی برای خدمتگزاری به مردم و جامعه برخوردار ‏است .

روابط عمومی در دانشکده علوم پزشکی با توجه به اهمیت این حوزه در افکار عمومی  از نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و توسعه و ترویج فرهنگ سلامت برخوردار بوده و به عنوان مشاوری امین برای مسئولان مجموعه در راستای پیشبرد اهداف سازمانی نقش آفرینی می کند.

آنچه امروز در روابط عمومی شاهد آن هستیم ضعف در ‏استفاده از تکنیک ها و فنون نیست بلکه کیفیت استفاده از آنهاست ‏پس شایسته است با بهره گیری از فنون و تکنیک های ‏روابط عمومی بتوانیم نسبت به پیشرفت سازمان که ‏نتیجه داشتن روابط عمومی پویا است تلاش کنیم .

 

اهداف سازمانی روابط عمومی

یکی‌ از عواملی‌ که‌ در سرنوشت‌ هر مؤسسه‌، گروه‌ و فرد اهمیت‌ و ارزش‌ اساسی‌ دارد و آن ها را در نیل ‌به‌ هدف‌ ها یاری‌ می‌دهد، کیفیت‌ رابطه‌ آن ها با افراد و مؤسساتی‌ است‌ که‌ با آنها سروکار دارند و همچنین ‌با افکار عمومی‌ جامعه‌ای‌ است‌ که‌ در آن‌ به‌ فعالیت‌ مشغولند. هر اندازه‌ این‌ ارتباط به طور مفیدی‌ مستقر و به‌ شکل‌ مؤثری‌ گسترش‌ یافته‌ باشد، به‌ همان‌ اندازه‌ آن‌ فرد، گروه‌ و مؤسسه‌ در دستیابی‌ به‌ اهداف‌ خود موفق‌تر می‌باشد. اکنون‌ به‌ عنوان‌ یک‌ اصل‌ اساسی‌ در مدیریت‌ پذیرفته‌ شده‌ که‌ افراد و مؤسسات‌ برای ‌رسیدن‌ هرچه‌ بهتر و راحت‌تر به‌ مقاصد خود نیازمند به‌ حسن‌ رابطه‌ و درک‌ متقابل‌ و توسعه‌ تفاهم‌ بایکدیگر و عموم‌ مردم‌ می‌باشند. در این راستا اهم اهداف سازمانی روابط عمومی عبارتست از:

  1. بررسی و برنامه ریزی با هدف دستیابی به روش های علمی جهت تداوم ارتباط دو سویه بین مسئولان و کارکنان
  2. مشورت و ارائه خدمات لازم به منظور برقراری و گسترش امور ارتباطی واحد های تابعه با مخاطبان                                           
  3. فراهم نمودن زمینه همکاری با رسانه های ارتباط جمعی برای ارتباط مستمر با مسئولان در جهت ارائه دیدگاه ها، رویدادها، برنامه ها و انعکاس آن برای اطلاع عموم
  4. به کارگیری شیوه های مناسب و اجرای طرح های بخش افکار سنجی با همکاری کارشناسان، محققان و صاحب نظران در جهت ارزیابی رفتارها، نظرات و نگرش های بیرونی و درونی در ارتباط با ارگان ذیربط و تلاش برای بالا بردن سطح علمی کارکنان
  5. جلب همکاری و همراهی جامعه در مسیر تحقق اهداف قانونی و تلاش در جهت فراهم آوردن موجبات رشد فضائل اخلاقی کارگزاران و کارکنان در مسیر خدمت به مردم
  6. توسعه ارتباطات رسانه ای
  7. توسعه ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع
  8. تقویت ارتباطات و همگرایی درون سازمانی و توسعه ارتباطات برون سازمانی
  9. گسترش پژوهش و تحلیل محتوا در حوزه روابط عمومی و تقویت مطالعات افکار عمومی
  10. تقویت فرهنگ اسلامی و گرامیداشت مناسبت های ملی-مذهبی
  11. معرفی به موقع توانمندی ها و دستاوردها در راستای ارتقای جایگاه و منزلت سازمان
  12. تداوم حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک
  13. توسعه وساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی
  14. توسعه و تقویت شبکه روابط عمومی در وزارتخانه و مراکز تابعه
  15. فرهنگ سازی و آموزش همگانی سلامت
  16. توسعه و بهره مندی ازفن آوری های نوین روابط عمومی
  17. توسعه منابع و توانمندسازی نیروی انسانی روابط عمومی

 

شرح وظایف مدیر روابط عمومی

 

– مسئول برنامه ريزي، هماهنگي،هدايت و نظام مند كردن شيوه هاي بهره گيري از امكانات و منابع به منظور نيل به اهداف و تحقق بخشيدن به ماموريت هاي محوله و وظايف مصوب و نظارت بر جريان امور و پاسخگويي نهايي كليه فعاليت ها ، برنامه ها و طرح هاي روابط عمومي
– گزينش و انتصاب مديران و مسئولان واحدها
– بررسي و تاييد صلاحيت هاي عمومي مديران و مسئولان روابط عمومي در مراكز تابعه
– تدوين و ابلاغ دستورالعمل ها و نظام نامه هاي اجرايي به كاركنان و نظارت بر حسن اجراي آن
– تلاش به منظور ايجاد و ارتقاي مناسبات و ارتباطات سازمان با سازمان ها و نهادهاي ديگر
– انتخاب مشاوران از ميان فرهيختگان ، صاحبنظران ، كارشناسان و متخصصان از داخل و خارج سازمان به انگيزه تقويت ارتباطات و ارتقاء سطح نوآوري و خلاقيت ها و اعتلاي جايگاه سازمان در افكار عمومي
– دريافت دستورها و رهنمودهاي مديريت سازمان و اجراي دقيق آن ها و تهيه و ارايه گزارش از نحوه اجراي آن ها به مديريت
– تهيه و تنظيم و ارايه گزارش هاي ادواري منظم از جريان پيشرفت امور و عملكرد روابط عمومي به مديريت
– تهيه و تدوين برنامه و بودجه سالانه روابط عمومي با تعيين اولويت ها و رئوس برنامه و اقدام ها
– ايفاي نقش سخنگويي و نمايندگي سازمان به منظور برقراري ارتباط با رسانه هاي ارتباط جمعي و اريه اطلاعات به آن ها و شركت در مجامع ، شوراها ، ستادها و جلسه ها
بخش برنامه ريزي و اعتبار بخشي روابط عمومي
– طراحي و برنامه ريزي براي ارتقاي كمي و كيفي فعاليت ها و بهبود امور روابط عمومي
– نقد و ارزيابي فعاليت هاي بخش مختلف روابط عمومي
– تهيه گزارش عملكرد ادواري ( سه و شش ماهه، سالانه) از عملكرد روابط عمومي سازمان
– برنامه ريزي براي ارتقاي سطح بينش مديران در زمينه امور روابط عمومي و افزايش توان و مهارت تخصصي و علمي كاركنان روابط عمومي و طراحي برگزاري سمينارها و دوره هاي آموزشي در اين راستا
– ارايه طرح ها و ايده هاي نو براي توسعه فعاليت هاي روابط عمومي و تدوين دستورالعمل هاي لازم براي نظام مندي امور
– ارايه خدمات كارشناسي موردنياز براي انجام بهينه وظايف روابط عمومي
– اريه خدمات مشاوره در تدوين سياست ها، اقدامات و برنامه هاي روابط عمومي
– بررسي و نقادي سياست ها،اقدامات و برنامه هاي سازمان از زاويه روابط عمومي و طرح نظريه هاي اصلاحي براي ارايه به مديريت
بخش ارتباطات فرهنگي
– سياستگزاري ،برنامه ريزي ، هدايت و نظارت بر فعالت هاي انتشاراتي روابط عمومي
– انتشار بروشورهاي فشرده عملكرد سازمان در اندازه هاي مناسب براي عرضه در نمايشگاه و سمينارها و ارسال به مطبوعات ،هنرمندان ، مسئولان ، نخبگان جامعه ،نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ساير انديشمندان جامعه
– انتشار مجموعه ” پيشنهادهاي كاركنان”
– انتشار كتاب،جزوه، كاتالوگ،پوستر و سيلك در موارد نياز
– تهيه بريده اخبار مطبوعات درباره سازمان و توزيع بين مديران ارشد سازمان
– تهيه و تنظيم، انتشار و توزيع نشريه داخلي و برون سازماني
– تهيه و تنظيم مقاله ها، اخبار و گزارش هاي مورد نياز نشريات
– برگزاري مصاحبه با مسئولان سازمان براي درج در نشريات
– نشريه هاي برون سازماني موردنياز و توزيع بين درخواست كنندگان و گروه هاي مختلف سازمان
– نظارت بر توزيع نشريات در داخل كشور
– نظارت بر انتشار هرگونه نشريه و صدور مجوز براي انتشار آن ها در داخل سازمان
– تدوين تقويم سالانه مراسم و نمايشگاه هاي داخل و خارج از سازمان
بخش ارتباط با رسانه
– برگزاري جلسه هاي هماهنگي با خبرنگاران، دبيران و مديران مطبوعات به منظور ايجاد ارتباط صميمانه و تنگاتنگ با آن ها
– انعكاس اخبار عملكرد سازمان در بخش هاي مختلف به رسانه ها و جامعه
– تهيه مقاله هاي تحليلي از عملكرد سازمان و ارسال به مطبوعات
– برگزاري مصاحبه مسئولان و مديران سازمان با مطبوعات ( عمومي و اختصاصي)
– پوشش خبري مراسم ملاقات مسئولان سازمان با مقامات داخلي و خارجي، سمينارها و نمايشگاه
– بررسي مطبوعات و پاسخگويي به انتقادها و ابهامات مندرج در مطبوعات در زمينه فعاليت هاي سازمان
– اعزام خبرنگاران رسانه ها به نقاط مختلف كشور براي بازديد از فعاليت ها و طرح هاي مهم سازمان
– برگزاري ميز گردهاي تلويزيوني و مطبوعاتي
– برگزاري سفرهاي مطبوعاتي براساس تقويم سالانه
– سياستگزاري ، برنامه ريزي و نظارت بر فعاليت هاي ارتباطي مراكز تابعه در محدوده وظايف روابط عمومي
بخش ارتباط با مردم و سازمان
– تهيه و تنظيم و اجراي تقويم سالانه ملاقات اقشار مردم با مسئولان سازمان
– پي ريزي و ايجاد ارتباط حسنه با كاركنان سازمان با استفاده از فنون ارتباطي و ارئه بعضي از خدمات فرهنگي – تبليغي به آنها
– دريافت تلفني نظرات مردم و پاسخگويي به مكاتبات مردم
– راه اندازي و اجراي ( نظام پيشنهادي كاركنان)
– بررسي پيشنهادهاي دريافتي از سوي كاركنان و ارجاع به بخش هاي ذيربط و تقرير مناسب از پيشنهاد دهندگان
– برگزاري مراسم تقدير از ارايه دهندگان پيشنهادهاي مهم در پايان هر سال
– تشكيل هسته هاي كارشناسي از كارشناسان سازمان در شاخه هاي مختلف فعاليت سازمان براي بررسي پيشنهادهاي اخذ شده
– همكاري در انتشار مجموعه پيشنهادهاي كاركنان
– برگزاري نمايشگاه عملكرد
بخش مطالعات افكار عمومي
– نظر سنجي از كاركنان درباره سياست ها، اقدامات و برنامه هاي سازمان و ساير موضوعات مرتبط به ارتباطات و بهره وري در سازمان
– تحليل مستمر و منظم مطبوعات و نشريات تخصصي حوزه مربوط به فعاليت هاي سازمان به طور فصلي و سالانه
– تدوين و اجراي طرح جامع افكارسنجي در سازمان

فرآیند ثبت اخبار واحدها در وبدا دانلود فایل
فرآیند تهیه گزارش خبری از سمینارها ، همایش ها و … دانلود فایل
فرآیند برگزاری نشست خبری  دانلود فایل
فرآیند بارگذاری اخبار مهم دانشکده در وب سایت وزارت بهداشت دانلود فایل
فرآیند اطلاع رسانی همایش ها دانلود فایل
فرآیند ارسال جوابیه به اخبار درج شده در پورتال ها و جراید شهری و سراسری دانلود فایل
منشور اخلاقی روابط عمومی دانلود فایل

آدرس: شهرستان اسدآباد- میدان امام خمینی (ره) – دانشکده علوم پزشکی – ساختمان ستاد مرکزی – طبقه دوم – واحد روابط عمومی

شماره های تماس ارتباط مردمی:  ۰۸۱۳۳۱۲۲۴۹۹

مدیریت و دفتر روابط عمومی:  ۰۸۱۳۳۱۲۲۴۹۹

ایمیل: asadunims@gmail.com

تلگرام: telegram.me/asdunims