تصویر لودر

🔰 پیام ریاست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد به مناسبت روز جهانی ایدز

♻️ دکتر الهه عزتی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز صادر نمود.

◀️ به گزارش وبدا-اسدآباد، در این پیام آمده است؛

شعار روز جهانی ایدز ۱۴۰۱؛ برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی است.

آموزش و اطلاع رسانی در زمینه اچ آی وی / ایدز به عنوان یکی از مهمترین استراتژی‌های پیشگیری از اچ آی وی و ایدز مطرح بوده است. لذا اطلاع رسانی مناسب در این خصوص و حساس کردن سیاستگذاران، مسئولان و آحاد جامعه به موضوع اچ آی وی/ ایدز و همراه کردن آنان برای پیشگیری و کنترل این بیماری حائز اهمیت می‌باشد.

چالش ایدز با همه ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، روانی و بهداشتی که در پی دارد همچنان در حال گسترش است. پس ضروری است با حساسیت بیشتری به آگاه سازی عموم جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان و گروه‌های پرخطر توجه کنیم و در این راستا انتظار می‌رود همه ارگان‌ها و سازمان‌ها؛ خصوصا رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و خبری خود را متعهد بدانند که با همکاری با حوزه سلامت به کنترل این بیماری چند بعدی کمک نمایند تا آگاه سازی جامعه در خصوص بیماری HIV/AIDS به نحو مطلوب و مؤثر انجام گیرد.

خوشبختانه امروزه با رعایت اصول مشاوره، پیشگیری، تشخیص به موقع و درمان‌های موجود، این بیماری قابل کنترل بوده و افراد مبتلا به HIV می‌توانند زندگی طولانی، سالم و بهینه‌ای داشته باشند. که با تلاش همکاران در حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، دسترسی همگانی به کلیه خدمات آموزش، مشاوره، تشخیص و درمان HIV با حفظ راز داری و به صورت کاملاً رایگان در شهرستان فراهم گردیده است.

کلام آخر اینکه: باید بپذیریم پایان همه گیری ایدز یک رویای دست نیافتنی نیست. چنانکه در بعضی از کشورهای جهان کنترل و مهار همه گیری این بیماری به واقعیت پیوسته است. اکنون ما نیز در راه پایان همه گیری HIV گام نهاده‌ایم و در این راه نیازمند همراهی و مساعدت همه مسئولین و آحاد جامعه هستیم.

دکتر الهه عزتی
رئیس دانشکده

Loading