تصویر لودر

‍ 🔰 پیام ریاست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد به مناسبت روز جهانی متخصصین تغذیه و رژیم درمانی

💠 دکتر الهه عزتی رئیس دانشکده به مناسبت روز جهانی متخصصین تغذیه و رژیم درمانی پیامی صادر نمود.

◀️ به گزارش وبدا-اسدآباد، در این پیام آمده است؛

🔹 دومین چهارشنبه ماه مارس، به عنوان روز جهانی متخصصین تغذیه و رژیم درمانی در نظر گرفته شده است و در بسیاری از کشورها در این روز با برنامه‌های مختلف، مردم را به حفظ سلامتی از طریق مصرف غذای سالم ترغیب می‌کنند.

🔹 کار اصلی هر کارشناس تغذیه مشاوره با فرد یا جامعه است برای اینکه کمک کند فرد سالم سلامتش را حفظ و فرد بیمار از طریق تغییر شیوه زندگی خود از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. در حقیقت کار کارشناسان تغذیه در همه کشورها در تیم مراقبت تعریف شده است.

🔹 مشاوره تغذیه یک هنر است و مشاور بایستی هنر ارتباط با مردم را داشته باشد. کارشناس تغذیه سعی می‌کند با مشاوره‌ای که انجام می‌دهد، اعتماد فرد مراجعه کننده‌اش را جلب کند و آگاهی او را در زمینه تغذیه سالم بالا ببرد و این اطمینان را به فرد بدهد که با داشتن شیوه زندگی سالم یعنی تغذیه صحیح و افزایش فعالیت بدنی می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و چاقی پیشگیری کند و حتی اگر درگیر بیماری هست نیز می‌تواند باعث تسریع در روند بهبودی و کنترل بیماریش گردد.

🔹 اختصاص یک روز از تقویم به روز رژیم درمانگر، نشان دهنده نقش گسترده مشاورین تغذیه در تیم مراقبت و کمک به بهبود سلامتی فرد و جامعه است. کارشناسان تغذیه دلسوزانه وقت زیادی را به مراجعین خود اختصاص می‌دهند تا با آگاهی کامل از شرایط بیمارشان به آنها مشاوره کامل دهند.

🔹 اینجانب به نوبه خود این روز را به متخصصین و کارشناسان ساعی تغذیه و فعالین این عرصه در دانشکده تبریک عرض می‌نمایم.

Loading