تصویر لودر

اولین جلسه معاونین و مدیران غذا و دارو کلان منطقه آمایشی ۳ کشور در سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

اولین جلسه معاونین و مدیران غذا و دارو کلان منطقه آمایشی ۳ کشور، در تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۰ در سالن کنفرانس معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حضور دکتر عباس مهدی زاده مدیر راهبری و پایش امور استان های سازمان غذا و دارو، دکتر انصاری دوگاهه مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو، مهندس هاشمی مشاور رئیس و سرپرست روابط عمومی سازمان و همچنین دکتر مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، معاونین مدیران و کارشناسان غذا و دارو دانشگاه های همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و اسدآباد برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای خدمت دولت سیزدهم، به گزارش اهم فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی همدان پرداخت.

پس از عرض خیرمقدم و گزارش عملکرد دکتر قدرت اله رستمی معاون غذا و دارو همدان، نماینده معاون غذا و دارو کرمانشاه به ارائه گزارش عملکرد دوساله اخیر پرداخت.
در ادامه معاونین غذا و دارو دانشگاه‌ های کردستان، ایلام و اسدآباد گزارش عملکرد خود در این حوزه را تشریح کردند.

در این جلسه مسائل مشکلات و چالش های حوزه های مختلف غذا و دارو در کارگروه های تخصصی مدیریت نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدنی ، مدیریت نظارت بر فراورده های آرایشی و بهداشتی، مدیریت نظارت بر دارو ، مدیریت آزمایشگاه کنترل غذا و دارو و مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی با هدف بررسی و ارایه راهکار و پیشنهادات حوزه های مختلف غذا و دارو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مواردی به تصویب رسید.

هماهنگی بین اعضای قطب جهت اجرای برنامه عملیاتی پایش سموم و طرح مواردی چون نحوه ارسال نمونه ها به آزمایشگاه های همکار و نحوه پرداخت هزینه خدمات آزمایشگاهی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که حاضرین در جلسه پیشنهادات، نظرات و مشکلات خود را در خصوص موارد مطرح شده عنوان کردند.

به گزارش ایفدانا؛ دکتر عباس مهدیزاده در همایش کلان منطقه آزمایشی منطقه ۳ در همدان گفت: در این راستا استفاده از توان و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان‌منطقه در انجام بهتر اقدامات و فعالیت‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، موثر خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات انباشته در حوزه دارو تصریح کرد: موضوع تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی، موضوعی است که قطعا چالش‌های خاص خود را دارد و این مهم، افزایش همگرایی و همکاری معاونت های غذا و دارو دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، به ویژه کلان‌منطقه را می‌طلبد و حل مسائل کلان‌منطقه به صورت مشترک، راهکار منطقی، معقول و به صرفه است.

دکتر مهدیزاده اظهار کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق دارو و کالاهای سلامت‌محور به منظور تشحیص داروها و غذاهای تقلبی باید از سیستم‌ها و سامانه‌های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای آگاهی همکاران، استفاده کنیم.

وی با اشاره به حمایت از کالاهای با اصالت و سلامت‌محور افزود: باید بدانیم که ظرفیت های ما در زمینه تولید محصولات سلامت‌محور اعم از دارویی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت‌محور چه از نظر حجم تولید و چه از نظر قیمت در چه وضعیتی است، تا حمایت‌های لازم به عمل آید.

مدیرکل راهبری و پایش امور استان‌های سازمان غذاودارو با بیان اینکه وظیفه ما این است که با اطلاع‌رسانی درست، آگاهی مردم درخصوص تشخیص درست و مصرف منطقی محصولات سلامت‌محور و داروها را ارتقاء دهیم، گفت: سعی داریم ظرفیت منطقه خودمان را بالا ببریم و این مهم مستلزم قوی بودن اتاق فکرهاست تا به عنوان دانشگاه بتوانیم در سیاست‌گذاری‌های استانی پیشرو باشیم.

در ادامه این نشست مدیران واحدهای مواد خوراکی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی، دارو، آزمایشگاه و تجهیزات پزشکی مصوبات
کارگروه ها را قرائت کردند.

در پایان دکتر رستمی معاون غذا و داروی دانشگاه ضمن قدردانی از حضور دکتر مهدیزاده و هئیت همراه و همچنین کلیه معاونین و مدیران غذا و دارو در اولین همایش کلان منطقه آمایشی سه غرب کشور ابراز امیدواری کرد که این جلسات، منجر به افزایش هم‌افزایی و ظرفیت‌های مشترک در حوزه غذا و دارو درکلان منظقه شود.

Loading