تصویر لودر

نام و نام خانوادگی: وحید احمدی پناه

سمت مورد تصدی: سرپرست گروه بودجه و پایش عملکرد

تحصیلات/ مدارک و رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آمار زیستی

شرح وظایف اداره برنامه ریزی بودجه و پایش عملکرد

۱- همکاری تنگاتنگ  با دیگر واحدها درمبادله موافقت نامه  ( تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی)  آنها براساس برنامه های عملیاتی قانون بودجه وهزینه های اصلاح شده سنوات قبل.

۳- مطالعه و اجرا طرح ساماندهی اتوماسیون بودجه ریزی عملیاتی

۴- نظارت و تطبیق قراردادهای منعقده واحدهای دانشگاهی با برنامه های عملیاتی و استراتژیک و

۵-  تنظیم و ارائه فرم های کمیسیون ماده ۲۱۵ برنامه پنجم توسعه و ثبت اطلاعات در سامانه مربوطه

۶- مشارکت در طراحی نظام برنامه ریزی جامع(استراتژیک) دانشگاه

۷- جمع آوری و بررسی برنامه های میان مدت و کوتاه مدت واحدهای دانشگاهی در چارچوب برنامه استراتژیک دانشگاه

۸- پیشنهاد وضع یا تجدید نظر در قوانین و مقررات و آئین نامه های داخلی در جهت رفع مسائل و مشکلات اجرایی دانشگاه و در راستای پاسخگوئی مدیران واحدهای تابعه

۹-  شرکت در جلسات مناقصات در راستای تحقق برنامه ریزی عملیاتی واحدها

۱۰-  مطالعه بخشنامه ها،موافقت نامه ها،دستورالعمل هاو آئین نامه ها و تطبیق آن با برنامه های استراتژیک و عملیاتی دانشگاه و طرح در جلسات مرتبط

۱۱- مشارکت و تهیه برنامه های عملیاتی در امور مربوط به حوادث پیش بینی نشده

۱۲- مطالعه قوانین بودجه و سایر قوانین و مقررات مالی و تطبیق برنامه های عملیاتی و استراتژیک با آنها و اظهارنظر در مورد نحوه اجرای آنها به مقام ذیربط

۱۳- ابلاغ قوانین و مقررات و تصویب نامه و دستورالعمل ها در خصوص برنامه ریزی به واحدهای تحت پوشش

۱۴- مرجع پاسخگوئی و رفع سئوالات و مشکلات واحدهای تابعه در خصوص برنامه ریزی عملیاتی

۱۵- تعیین شاخص عملکرد و اهداف کمی مربوط به هر یک در سه دسته داده،ستاده و کیفی با همکاری گروه پلیش عملکرد

۱۶- شناسایی و بازبینی فعالیت ها در حوزه های بهداشت،درمان،فوریت های پزشکی،آموزش و پژوهش در راستای تحقق اهداف برنامه استراتژیک دانشگاه

۱۷- شناسایی و تعیین مراکز فعالیت و مراکز هزینه ها راستای تحقق اهداف برنامه استراتژیک دانشگاه

۱۸- انتساب فعالیت ها به هر یک از واحدهای سازمانی

۱۹- تهیه کتابچه فعالیت های دانشگاه

۲۰- تهیه و بازنگری مدل های برنامه ریزی عملیاتی و استراتژیک

۲۱- بازنگری برنامه های عملیاتی هر سه ماه براساس گزارش گروه پایش عملکرد

۲۲- پیگیری و برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با نظام بودجه ریزی عملیاتی برای مدیران واحدهای عملیاتی

۲۳-بررسی و تحلیل علل عدم تحقق برنامه های عملیاتی

۲۴-برگزاری جلسه تصویب برنامه عملیاتی واحدهای تابعه

۲۵-اجرای فرآیند تصویب تفاهم نامه عملیاتی مطابق با برنامه عملیاتی

۲۶- ابلاغ برنامه عملیاتی مصوب به واحدهای تابعه

۲۷-اباغ برنامه استراتژیک مصوب دانشگاه به واحدهای تابعه

۲۸- تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز بودجه تفضیلی سالیانه

۲۹- بررسی شاخص های اماری موجود و بهبود آنها ماسبق با نیاز

۳۰- بررسی زمینه ها و بسترهای مناسب پژوهش های بودجه ریزی عملیاتی و نظام نوین مالی

۳۱- ارتباط با شبکه تحقیقات بین المللی سیاست گذاری مدیریت مالی سلامت و انتقال اطلاعات لازم به واحدهای زیر مجوعه دانشگاه

۳۲- تهیه و به روز رسانی بانک تحقیقات در زمینه های نظام نوین بودجه ریزی و نظام نوین مالی در دانشگاه علوم پزشکی

۳۳- اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در تمامی سطوح دانشگاه در استقرار و اجرای بودجه ریزی عملیاتی

۳۴- تنظیم برنامه ها و برآورد نیازهای آموزشی کارکنان در راستای بودجه ریزی عملیاتی

۳۵- بررسی نیازسنجی واحدها در طر های توسعه و ارائه پیشنهاد در اولویت بندی رفع نیازهای واحدها

۳۶- ارزیابی پیشنهادات توسعه در واحدها و ارائه تحلیل های لازم و تطابق با برنامه عملیاتی و استراتژیک دانشگاه به تصمیم گیران

۳۷- تدوین برنامه استراتژیک و برنامه عملیاتی دانشگاه با استفاده از تکنیک ها و روش های نوین “حسابداری میریت”

 

شرح وظایف مدیریت بودجه:

 

  1. تهیه و ابلاغ بخشنامه بودجه دانشکده به واحدهای تابعه براساس بخشنامه کلی بودجه کشور و مصوبات هیات امنا
  2. تهیه پیش نویس برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت دانشکده با همکاری دیگر واحدها
  3. همکاری با دیگر واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی آنها
  4. جمع آوری بودجه های پیشنهاد شده توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات پیشنهادی
  5. تلفیق و تنظیم بودجه پیشنهاد شده در قالب اهداف و خط مشی های دانشکده
  6. ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و نظارت بر اجرای بودجه از طریق مراقبت در نحوه مصرف و اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها
  7. بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و توجیه واحدها در خصوص مفاد بخشنامه ضوابط تهیه و تنظیم بودجه تفصیلی و نیز ضوابط اجرای بودجه سنواتی
  8. نگهداری حساب اعتبارات بر حسب برنامه‌ها و فصول هزینه و تهیه جداول و آمارهای ماهانه از وضعیت تأمین اعتبارات مصوب
  9. تهیه و تدوین گزارشات بودجه‌ای و هماهنگی با امور اداری و مالی برای اطلاع از میزان هزینه‌های پرسنلی و سایر هزینه‌ها بمنظور تنظیم بودجه تفصیلی پیشنهادی
  10. تهیه و تنظیم اصلاحیه‌های متمم بودجه تفصیلی دانشکده
  11. انجام سایر امور مرتبط

 

شرح وظایف كارشناس بودجه:

 

  1. نظارت بر تكمیل فرمهای تنظیم بودجه
  2. بررسی اعتبارات درخواستی واحدها واخذ توضیحات لازم از مسئولین امور در مورد بودجه پیشنهادی
  3. نگهداری حساب اعتبارات فصول مختلف بودجه وتهیه جداول مقایسه ای بودجه سالهای قبل
  4. پیش بینی درآمد وبرآورد هزینه فعالیتها ،طرحها وبرنامه ها
  5. اظهار نظر در مورد پیشنهاد واحدها برای استخدام از نظر مالی
  6. تهیه نمودار وآمارهای مورد نیاز وتجزیه وتحلیل آنها
  7. تهیه بخشنامه های لازم برای راهنمایی های مسئولین واحدها به منظور دریافت اطلاعات وآمار مورد نیاز
  8. شركت در كمیسیونهای مختلف به منظور بررسی اعتبارات درخواستی واحدها ودفاع از آن در مراجع ذیصلاح
  9. نظارت بر تعیین تخصیص اعتبارات فعلی وابلاغ آن به اداره كل امور مالی جهت اجرا
  10. بررسی وتهیه پیشنهادات اصلاحیه یا متمم بودجه در صورت لزوم
  11. اظهار نظر در مورد قوانین وآیین نامه ها ومقررات مربوطه
  12. ارائه گزارشات بودجه ای ومالی ادواری به ریاست یا معاونین حسب مورد
  13. پیگیری مستمر اعتبارات مورد نیاز دستگاه اجرایی

انجام سایر امور محوله مطابق دستور مقام مافوق وبرابر مقررات

رسالت گروه برنامه ریزی بودجه و پایش عملکرد

مديريت برنامه ریزی بودجه وپایش عملکرد دانشکده بمنظور تامين ، تخصيص و توزيع عادلانه منابع مالی دانشکده ، پيش بينی نيازهای آينده ، شناسائی ، جذب و بهره برداری از منابع موجود ، تهيه ، پيشنهاد و دفاع از سياستهای اجرائی دانشکده در زمينه بودجه ريزی و اجرای بودجه در چارچوب سياستها و راهبردهای کلان دانشکده زير نظر معاونت توسعه و برنامه ريز ی منابع فعاليت می کند
اين مديريت بر اساس ارزشهای عدالت اجتماعی ، قانون مداری ، کرامت انسانی ، فرهنگ اسلامی و شايسته سالاری و حمايت از نوآوری و استفاده از شيوه های علمی جهت شناسائی و استفاده از منابع ، تقويت روحيه امانتداری ، مسئوليت پذيری و کار تيمی ، پاسخگوئی مطمئن ، به موقع و قابل اتکا به مشتريان خود شامل واحدهای تابعه دانشکده ، واحدهای ستادی ، مديريت های ستادی ، معاونت توسعه و برنامه ريزی منابع و تحول اداری ، وزارتخانه و کارکنان مديريت بودجه و سایر ذينفعان .
تهيه و پيشنهاد سياستهای اجرائی و خط مشی های دانشکده در زمينه بودجه ريزی و اجرای بودجه در چار چوب اهداف و سياستهای کلان دانشکده و همگام با مقتضيات زمان و هماهنگ با واحدها
برنامه ريزی در جهت تامين و تخصيص و توزيع عادلانه منابع مالی با تجزيه و تحليل وضع موجود ، پيش بينی آينده
طراحی الگوهای مناسب و تلاش در جهت استقرار نظام بودجه ريزی عملياتی .
ارائه خدمات اطلاع رسانی به کليه سطوح مديريتی دانشکده در خصوص امور مربوط به بودجه و ارائه گزارش های مستند تحليلی دوره ای
تشکيل و هدايت گروههای کاری مشترک با واحدهای ستادی و اجرائی در راستای انجام مطالعات کاربردی .
ارزيابی و بازنگری مستمر عملکرد مديريت و ارتقاء موقعيت آن از طريق نوسازی و بهسازی پيکره کارشناسی و اصلاح فرآيندها و روشهای انجام کار
جذب مناسب اعتبارات عمومی و در آمد اختصاصی و بهينه سازی مديريت منابع
مکانيزاسيون عمليات بودجه و ايجاد شبکه های اطلاع رسانی
بهره برداری از فنآوری و روش های جديد مديريتی برای رسيدن به کارآئی و کار آمدی بالاتر

 

اهداف:

 

تلاش در جهت افزايش درآمدهای دانشکده
تلاش در جهت کاهش هزينه های دانشکده
ارتقاء کيفيت خدمات ارائه شده
بهبود رضايت مندی گيرندگان خدمت

راهبردها:

ساماندهی مديريت منابع مالی دانشکده در راستای اهداف و برنامه های دانشکده

طراحی و استقرار نظام بودجه ريزی عملياتی
توانمند سازی کارکنان
ساماندهی و توسعه مديريت اطلاعات
بهبود فرآيندهای بودجه و ارتقاء بهره وری
ارائه پژوهش های کاربردی و بهره برداری از نتايج آنها

نام و نام خانوادگی تحصیلات/مدرک ورشته تحصیلی سمت مورد تصدی
راضیه فتوحی کارشناسی ارشد حسابداری کارشناس برنامه ریزی بودجه و پایش عملکرد
یاسر نوروزی کارشناسی حسابداری کارشناس پایش عملکرد و درآمد

شماره تماس اداری: ۰۸۱۳۳۱۱۷۴۵۲