تصویر لودر

🔰 منشأ بیماری و بروز مشکلات گوارشی در روستای چنار اسدآباد پس از نتایج آزمایشگاهی اعلام خواهد شد/ روند نزولی بیماری

♻️ رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اطلاع از ابتلای تعدادی از اهالی روستای چنار واقع در شهرستان اسدآباد با حضور در محل علل و عوامل بروز مشکلات گوارشی در این روستا و روند درمان بیماران را بررسی کرد.

◀️ به گزارش وبدا-اسدآباد، دکتر محمدمهدی مجذوبی با همراهی دکتر الهه عزتی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد و اساتید حوزه بهداشت و اپیدمیولوژی و معاونین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد در روستای چنار حضور یافت و گفت: به نظر می رسد ابتلای محدود بخشی از ساکنین روستای چنار علیا در اسدآباد موقتی بوده و ادامه دار نیست و تحقیق برای تشخیص علت بیماری بر اساس نتایج آزمایشگاهی نمونه‌های جمع آوری شده و نظر متخصصین در حال بررسی است و به محض مشخص شدن، اعلام خواهد شد.

وی افزود: علائم بیماری در کودکان شدیدتر و بیشترین علامت اسهال بیماران بوده که یک مورد فوتی وجود داشته که علت قطعی آن در روزهای آینده مشخص می‌شود.

دکتر مجذوبی و هیات همراه همچنین ضمن گفتگو با مسئولان، عیادت از بیماران و بررسی پرونده بیماران در جریان روند مدیریت شرایط قرار گرفتند.

مقرر شد الگوی زمانی و مکانی اپیدمی و احتمال آلودگی، بررسی مقایسه ای خانوارهای مبتلا، محدوده سنی و شدت علائم تا آخرین روز اپیدمی بررسی در گزارش نهایی ارایه شود.

دکتر مجذوبی با تاکید بر لزوم تهیه نقشه GIS از وضعیت بیماری در روستای چنار علیا تاکید کرد که آمار بیماران مراجعه کننده از اسدآباد به همدان نیز گردآوری شود و اقدامات لازم برای آنان انجام شود.

Loading